האם אתם פגיעים עד כדי כך?🤷‍♂️

היי לכם יקרים שלי,

 האם לדעתכם רמת הפגיעות שלכם מראה על עוצמה רגשית או על חולשת רגשית?

 אם אני אדם רגיש, שלוקח כל דבר ללב, מרגיש וחש את הסביבה ומושפע ממנה – האם זה אומר שאני חלש או ההיפך?

 ואם אני אדיש, לא חווה רגשות, לא מרגיש פגיעות – האם זה מעיד על כך שאני חזק או ההיפך? 

שנים רבות, התהלכתי כמו סנסור שחווה וקולט הכל. רגשות שליליים שלי מתוך עצמי או של אחרים בסביבתי. זיהיתי בצ'יק מה האנרגיה והאוירה שנוצרו ואלה, די מהר, גרמו לי להזדהות ולפעול ממקום של פגיעות ואפילו להמנע מלפגוש את אותם המצבים בהמשך בחלק מין המקרים.  

 אין ספק - פגיעות היא רגש כל כך חשוב וכל כך מאתגר אז במסע שלי עם עצמי, הבנתי כמה דברים חשובים שאני מבקשת לשתף איתכם פה: 

כאשר הפגיעות מקושרת אצלי לחשש שאני עלולה להפגע, כי אני חוששת להרגיש רגשות לא רצויים לי, אני נמנעת מהתנסויות ומסיטואציות מסוימות.  

 החשש מלהפגע, בהכרח גרם לי לבחור לא להסתכן ולא לחוות את האי נוחות של הרגשות הקשים בתחומים מסוימים. כן שמתי לב, שבתקופות שנפגשתי עם המקומות הללו, למרות הפגיעות, פיתחתי עוצמות פנימיות שהיום הן עומדות לרשותי והן בארגז הכלים שלי. 

כאשר אני מרשה לעצמי להיות חשופה ורגישה, אני מאמנת את עצמי להתמודד! וכשאני נמנעת -  אני לא מאפשרת לעצמי להיפגש ברגשות האמיתיים שלי, רגשות טבעיים שיש לכולנו ואז נעשית חלשה יותר מבחינה רגשית. איך זה יכול להיות תשאלו? ברגע שאני נותנת לגיטימציה לכל קושי ולא משנה איך נקרא לו – באופן אוטומטי, יש הקלה ורמת הסטרס יורדת. כי כאשר אנחנו מרשים לעצמנו להרגיש, אנחנו מגלים שאנחנו יכולים לעבור דרך הקושי, וזה לא סוף העולם. ההתנסויות שלנו בחיים, יצרו מאגר רגשות מוכרים שמאפשרים לנו לבטא את ההרגשה שלנו ומאפשרים לנו לעבור לשלב הבא.

 אז על איזה רגשות אני מדברת? 

אני מזהה 8 רגשות שלחוות אותם מאפשר לנו להיות חזקים יותר. מאפשר לנו להרגיש שלמים, מחוברים ובעלי יכולת טובה יותר להתמודד: עצב, בושה, יאוש, כעס, פגיעות, מבוכה, אכזבה, תסכול

 אולי תמצאו עוד רגשות קשים שתרצו לצרף לרשימה?

 ומה אנחנו אמורים לעשות כשצפים בנו הרגשות האלה?

 פשוט מאד, לקבל אותם על ידי מודעות ונשימה עמוקה לגוף. נרגיש את הנשימה מגיעה לאותם רגשות, היכן שהם מורגשים בגוף. נבטא אותם לעצמינו ע"י כתיבה או דיבור או נשתף מישהו קרוב או מטפל.

 בטיפול הריברסינג אנו מאפשרים לרגשות להתבטא ולהשתחרר מהגוף. רגש אשר אנו לא מבטאים אותו נשאר מודחק, מקטין את נפח הנשימה שלנו ומפריע לתפקוד השוטף של הגוף. בריברסינג אנו נושמים גדול ומסכימים להרגיש את הרגש בעוצמה, הנשימה מגיעה לשורש, לזיכרון או החוויה הראשונית שיצרה רגשות אלו ומשחררת אותם. 

זה נשמע פשוט, "לנשום אל הרגשות", אך פעולה כה פשוטה יכולה להגיע מאד רחוק וזה יאפשר לנו לעבור לשלב הבא של ההתפתחות שלנו ולא להשאר תקועים בקושי.

 מהם התחומים בהם אתם מהססים ונמנעים? 

מהם הרגשות שאתם חוששים לחוות? והאם חשוב לכם להשתנות בתחומים אלה? 

האם אתם מסכימים לצאת לדרך של הגשמה, ריפוי, יצירת שלווה, לבטא בעוצמה את מלוא הפוטנציאל שלכם ולהתנסות, גם אם יש סיכוי שתחוו את אחד מהרגשות הקשים?

 בדקו עד כמה יש ביכולתכם להתמודד עם התוצאה הרגשית הלא נעימה –עד כמה ההמנעות מלהרגיש מנהלת אתכם?

 בפעם הבאה שתרגישו רגש לא נעים- פשוט תנשמו אליו. תנו לו מקום.

 אם עולה רגש לא נוח באופן עקבי שמפריע לכם להתנהל בעבודה או בחיים- בואו לגלות בריברסינג איך לשחרר מטענים רגשיים שלא משרתים אתכם ואיך להרגיש רגשות בעוצמה ולא להדחיק אותם. 

בהצלחה אהובים ואם יש לכם שאלה או קושיי בתהליך - אני פה לשירותכם

 בברכת בריאות ושמחה

 יעלה קשת 

ריברסינג תל אביב