הנשימה כתרופה - איפה להתחיל?🧘‍♂️✨

  לפני שנים רבות נחשפתי שלא במתכוון לעוצמות של הנשימה. התמזל מזלי ובמסגרת הסקרנות האופיינית לי, לגלות כלים טבעיים לשיפור והעצמה, הגעתי לטיפול ריברסינג. מה שגיליתי בתהליכי הריברסינג, היה מאד מאד לא צפוי, לעיתים מטלטל, אבל שמחה שזה קרה, כי זה עזר לי לשחרר מקומות בתוכי שלא הייתי מודעת להם כלל והסתבר לי שהיו חסמים להנאה, שמחה והצלחה. כיום אני מתרגלת ריברסינג מסוגים שונים בנוסף לתרגול המסורתי. למשל, ריברסינג במים מתוקים, ריברסינג במים מלוחים וריברסינג במקומות שונים בטבע. כל אלו עזרו לי לשחרר דפוסי סבל ולהעז להתחיל לצעוד בכיוון הגשמת החלומות שלי באומץ ועם הסכמה לחוות גם את האי נוחות שבדרך.

  הוקסמתי מהכוח של תהליכי הריברסינג ומהנשימה כתרופה והעמקתי בתירגול במסגרת של אחד לאחד, גם בקבוצות וגם בסופו של דבר לבד באופן עצמאי. אט אט גמלה בי ההחלטה שלארגז הכלים שברשותי, אני רוצה להוסיף את טיפולי הריברסינג. השלמתי הכשרה עמוקה להיות מטפלת בשיטה, עשיתי גם התמחות בטיפולי ריברסינג לילדים ובני נוער . הפכתי למטפלת, כאשר התוצאות למי שהתמיד בתהליך, היו יוצאות מגדר הרגיל! זה מה שהביא אותי להחלטה להמשיך בהתמחותי והצטרפתי ללימודי המשך, לימודי מסטר בריברסינג, כיום אני מאסטרית בריברסינג ומודה על כל רגע של זכות לעזור לנשים, גברים ילדים ונוער לשנות את חייהם. אני מרגישה שהלימודים, ההתנסות האישית והכלי שעומד לרשותי ביום יום, יחד עם תהליכי הליווי של מטופלי, מוכיחים כל פעם מחדש את כוחה של הנשימה כתרופה ואת עוצמתה בהקשר של בריאות והעצמה אישית.   

  בעקבות חוויות עבר שהדחקנו הצטברו משקעים רגשיים בגוף שמונעים נשימה מלאה. אנחנו לא נשים לב לכך תמיד אבל נרגיש שיש בגוף איזשהי תקיעות או שהאנרגיה נמוכה ושקשה לנו לפעול. הדרך בה אנו נושמים, משפיעה על כמעט כל דבר בחיינו ועל כמעט כל מה שקשור בתפקוד שלנו: החל מאיך אנחנו ישנים, איך המטבוליזם שלנו פועל, איך מערכת החיסון שלנו מתפקדת איך המערכת הקוגניטיבית שלנו ועוד הרבה יותר מזה.    לכן ככ חשוב לגייס אותה למען בריאותנו. חשוב שתבינו, רובינו נושמים לא בדרך הנכונה. גם לא ביום יום וגם לא מנצלים את סגולותיה לריפוי עמוק רגשי ופיזי.  ע"י למידה ותרגול, ניתן למקסם את הנשימה עוד ועוד לטובתינו.   

נחשפתי לראיון מרתק שנעשה עם גיימס נסטור, סופר ועיתונאי מוכר, שכותב במגזינים מפורסמים בעולם ומוזמן לתוכניות רדיו וטלביזיה נחשבות.  בספרו האחרון, שמיד תויג כרב מכר, Breath: The New Science of a Lost Art הוא מתאר איך האנושות איבדה את יכולתה לנשום כראוי ואיך נוכל להחזיר לנו את המיומנות הזאת.    מובן מאליו שמיד נדלקו לי הסנסורים ורצתי להקשיב לראיון הזה.   

 נסטור מספר שנשימה שמתרחשת רוב הזמן דרך האף, יש לה השפעה שונה מאד על בריאותינו מאשר זאת דרך הפה. בנשימה דרך האף, אנחנו מקבלים כ 25% יותר חמצן!! זה ככ משמעותי ולמרות זאת רובינו הפכנו להיות נושמים בעיקר דרך הפה!  למה זה קרה? כי האבולוציה שינתה את המבנה של הלסתות שלנו, את נתיבי האויר שלנו, השיניים הפכו להיות יותר עקומות וצפופות אנשים שנושמים באופן קבוע דרך הפה, מפתחים בעיות נשימה, סינוסיטיס, דלקות בדרכי הנשימה, ריח פה לא נעים, דלקות גרון כתוצאה מיובש בריריות של הפה והגרון, הפרעות שינה, נחירות, תחושת תשישות ועייפות, שינה לא מרעננת, ערכי לחץ דם לא תקינים, עצבנות, חוסר יצירתיות, נוקשות, חוסר חדות מחשבתית ועוד ועוד..   האם לדעתכם, כל אלה ועוד הן סיבות ללמוד ולתרגל איך נושמים נכון?  

 ג'יימס, היה מוכן להקריב הרבה מעצמו כדי להגיע למסקנות אותן הוא מפרט בספרו.    לשם כך, הוא הצטרף לקבוצת ניסוי באוניברסיטת סטנפורד בו סתמו לו את מעברי האף והוא אולץ לנשום רק דרך הפה למשך עשרה ימים!!! (אויש!)  מיד החל להרגיש הרבה מהתופעות המוזכרות למעלה תופעות אלה נעלמו אחרי שחזר לנשום מהאף. 

  תתפלאו לדעת איך תפקוד הריאות שלנו קשור לאריכות חיים. ג'יימס מציין שריאות גדולות יותר אומרות אריכות חיים גדולה יותר. והחלק המרגש הוא שזה משהו שיש לנו עליו השפעה.   תרגולי  נשימה ועבודת נשימה כמו ריברסינג, הם כלים עוצמתיים שעומדים לרשותינו לאמן את הריאות שלנו ובכך להגדיל את תוחלת הבריאות. אבל זה לא רק משהו טכני, אלא גם רגשי רוחני ומנטלי, הריברסינג הוא מפגש של צמיחה וצלילה אל העוצמות שבתוכנו.  נשימה היא כלי בסיסי להורדת רמות סטרס ואיזון המערכת הפרה סימפטטית. 

 מוזר, שרובינו לא משתמשים בנשימה לטובתינו.   אז נשימה דרך האף - זה טוב ונשימה דרך הפה- זה רע?   אז יש יוצא מן הכלל:   נשימה דרך הפה, בליווי של מטפל, במסגרת טיפולי ריברסינג, היא כלי עוצמתי שיש לו תרומה גדולה, לשיחרור חסמים וטראומות, להרחבת התודעה ולעידוד תהליכי שינוי  

 למה הכוונה? הכיצד?   מדובר בנשימה קצרה ומודרכת של בערך 45 דקות.  מדובר בנשימה מעגלית מדובר בהתמקדות במה שעולה ואיפשור הרגשות והמראות מדובר בהפיכה של טראומה ודפוס מעכב למקום מודע שאפשר לנהל אותו   

 רוצים לבדוק האם טיפול ריברסינג, יכול לעזור לכם?  מזמינה אתכם להשאיר לי הודעה ואחזור מיד כשאתפנה.

 באהבה, 

יעלה קשת  0546552553

  Breath The universe is taking care of everything