חוזה חדש עם האוכל- טיפול באכילה רגשית🍕💛

היום אני רוצה לדבר על בעיה מאד מאד נפוצה, לדעתי אין כמעט איש שלא
יבין על מה אני מדברת. היא באה במסווה של מגוון תופעות והרוב, לא יקראו לה בשמה. מי היא זאת הסוררת? חזקה ושתלטנית? לא תופתעו לשמוע - זוהי האכילה הרגשית!
כשמדברים על אכילה רגשית הכוונה היא לאכול לא מתוך רעב פיזיולוגי, לא מתוך צורך קיומי אלא מתוך רעב רגשי. גם חוסר אכילה, לא ממקום שובע, אלא ממקום רגשי שיוצר דיסוננס והתנגדות לאכול, נחשב גם לאכילה רגשית. הדחף לאכילה ולחוסר אכילה מגיע מאיזורים רגשיים, ולא מתוך הסיבות שהאדם הקדמון, אכל את מזונותיו. 

ההתמודדות עם אכילה רגשית מתסכלת, אך יש הצלחות יפות הנובעות מעבודת עומק- את זה עושה תהליך הריברסינג!תהליך הריברסינג, נשימה מעגלית, מאפשר לחמצן להגיע למקומות עמוקים, להגיע למשקעים רגשיים וחוויות עבר אשר יצרו את הקושי הזה בחיינו.  הריברסינג מאפשר מפגש בטוח ותומך עם רגשות קשים הקבורים עמוק, מציף אותם על פני השטח ומאפשר להם להשתחרר מהמערכת בצורה ובמידה שמתאימה למטופל .
מתוך היכרותי עם הנושא, ותוך מפגש עם הרבה מטופלים.ות שהתמודדו אני יכולה להגיד כמעט בודאות שבגלל הטיפול שעשינו עם הריברסינג (הנשימה המעגלית) על נושא אכילה רגשית , היה להם קל יותר להגיע לתוצאות מדהימות לא רק בתחום האיזון הרגשי ודימוי הגוף, אלא בכל תחומי החיים. ראיתי איך העבודה הנקודתית על אכילה ריגשית השפיעה לטובה על בריאות טובה יותר, משקל שהרגיש יותר נעים, מצב רוח שמח יותר, לתחושת עוצמה ועצמאות.



האם אכילה רגשית היא תופעה חדשה של החיים המודרנים או שזאת תופעה שהיתה קיימת גם לפני מאות שנים? יתכן ואכילה רגשית היתה קיימת במימדים קטנים מאז ומתמיד, אבל, חברת השפע המודרנית, מאפשרת לנו להרגיע את הרגשות הקשים שלנו באמצעות האוכל. גם בזמן האוכל, נסיח את דעתינו עם טלויזיה, טלפון והמון מסביב. אנו לא באמת נוכחים עם עצמינו ועם האוכל בזמן שאנחנו אוכלים. אנחנו עושים זאת מתוך צורך להתנתק מהחששות שלנו ולחוות רגע של ביטחון וודאות. אין שום דבר רע בכך, מלבד העובדה שאנחנו לא באמת אוכלים מתוך רעב ובנוסף, לא לומדים להתמודד עם הרגשות שלנו ולהכיר אותם - מה שגורם לקושי לאהוב את עצמנו ולחוות חיים מאושרים ושלווים. 


הזמינות של האוכל והמבחר הגדול, עושים את פעולת השגת המזון לפעולה קלה וזמינה. לכן, רגשות קשים שצפים ושקשה לנו לשאת אותם, הופכים ולו זמנית, לנסבלים וכואבים פחות או אפילו נדחקים פנימה לזמן קצר בזמן האכילה.

 השלב הראשון לפתור זאת היא מודעות. מודעות למה שאנחנו מרגישים ברגע שהתעורר הצורך באוכל. מה אנחנו מרגישים וחושבים. לקחת רגע נשימה עמוקה לפני שאנחנו ממשיכים לאכול. להיות סקרנים לגלות ולהכיר את עצמנו יותר לעומק. 

אם האכילה תהפוך למודעת, ממילא תתפתח הבנה של הרגשות המפעילים אותנו לאכילה רגשית וכך יהיה יותר קל לפתור אותם. עצם המודעות לכך + חמלה עצמית ופנייה לעזרה כדי לפתור את המקום הזה כבר יביאו אותנו כמעט לפתרון. בנוסף, אם נלמד להיות קשובים לעצמנו נרגיש סיפוק ומשמעות גדולה הרבה יותר בחיינו. הפתרון הרגעי של לאכול, כדי לא להרגיש חוסר, מפריע לנו להסתכל על החוסר שאנחנו מרגישים ולפתור אותו באמת. האינטואיציה שלנו קורית לנו ליצור שינוי בחיים, לאהוב את עצמנו יותר, היא מדברת איתנו כל הזמן. 

חשוב שניקח אחריות על החיים שלנו ולשנות את מה שצריך להשתנות כדי שנרגיש יותר טוב עם החיים שלנו. אנו רוצים לייצר מצב שבו אנו אוכלים כי אנחנו רעבים באמת. לא מתוך פלסטר רגעי לרגשות שאנחנו לא רוצים להרגיש. לחשוב על שינוי קריירה, על ריפוי טראומה או על לעבוד על הזוגיות שלנו, למשל, זה קשה יותר ולוקח יותר זמן ואילו האוכל נותן ריגוש ומענה רגעי. אבל חשוב שלא נתיאש וכן ניקח אחריות על מה שהנשמה שלנו מנסה להגיד לנו ברגעים האלו שבין הרעב הרגשי לבין האכילה הרגשית. אוכל יכול להעצים חוויות ולחבר בינינו לבין הסובבים אותנו. הוא יכול להיות מקור להנאה ושמחה. הוא לא חייב להיות משתיק ומכסה על מה שאנו לא רוצים לתת לו מקום בתוכנו. האינטואיציה שלנו דורשת הקשבה. במיוחד בזמנים בהם מתעורר בנו רעב רגשי.


כבר אספר על הריברסינג ואיך הוא יכול לעזור. לפני זה חשוב שנבין אילו ביטויים יכולים להיות לאכילה הרגשית?

 לפעמים יהיה לאדם רק אחד או את כל הסימפטומים:

קושי לאזן את משקל הגוף,

 התקפי אכילה, בלי קשר למנגנון רעב שובע פיזיולוגי. 

אכילה של כמויות לא סבירות ותחושת רעב שלא באה על סיפוקה, 

התקפי אכילה של מזונות שבדרך כלל לא תורמים לבריאות. 

התקפי אכילה בשעות מוזרות כמו בשעות הלילה ובעיות בריאות כרוניות, שמוחמרות כתוצאה מהאכילה הרגשית ויכולות היו להשתפר עם תזונה בריאה יותר. 

מצב רוח רע, התנתקות, התבודדות, בושה, הלקאה עצמית, המון רגשות קשים שקשה להכיל אותם כמו שנאה עצמית.

 אכילה רגשית היא בעיה פתירה בהחלט. חלק מהאנשים לא בטוחים שיש להם בעית אכילה כיוון שזו בעיה כל כך נפוצה וכמעט הפכה לנורמה ולצערי לא פונים לעזרה. אכילה הרגשית אמנם יושבת מתחת לרוב בעיות ההשמנה, אבל גם מי שלא סובל מהשמנה, יכול ליפול לאכילה רגשית. רבים מאיתנו מנוהלים על ידי האכילה הרגשית ומתקשים ליצור שגרת אכילה בריאה ומשמחת שמגיעה ממקום מודע ולא מהשתקת הרגשות. הריברסינג יכול לעזור.


הריברסינג עוזר לנו לשחרר את הפחד מלהכיר את עצמנו באמת ולהסכים להרגיש ולהתמודד עם זכרונות, חוויות ורגשות קשים כמו תסכול, שעמום, שנאה,כעס, אכזבה, בושה, חרדה, עצב נקמה וכדומה במקום למלא את עצמינו בחפיסת שוקולד שנותנת לנו הנאה רגעית ומשקיטה ומשכיחה את הרגשות שעולים בנו. 

"השעה אחת אחר חצות, אני מחפשת אחרי משהו לאכול, לא אכפת לי כבר מה..הצורך ככ דחוף ..מרגישה שיש לי בור שחייב להתמלא!..." כך תארה נילי, מטופלת בת 35 את מהלך הימים ואת המערכת המורכבת שלה עם האוכל. 

העבודה בטיפול ריברסינג היא לאבחן את אותם רגשות שמביאים מלחתכילה לאכילה רגשית ולשחרר את הפחד לחוות אותם ולרפא משקעים וחוויות עבר שהעצימו אותם. להחליף שנאה עצמית באהבה וקבלה עצמית. ברגע שקיימת אהבה עצמית וקבלה עצמית אפשר להתחיל לעבוד על ניקוי רעלים ועל אכילה שיותר נעימה ומטיבה עם הגוף שלנו. כדי להתמיד בצורת אכילה מסוימת, יש צורך בצלילה לעומק וזיהוי של הזכרונות, החוויות והרגשות שמסתתרים מאחורי האכילה הרגשית. בריברסינג, הריפוי יתבצע בתת מודע ולעומק מבלי שבהכרח נדע מה שיחררנו, אך נוכל להרגיש בהבדל בהתנהלות שלנו ביום יום ובאהבה עצמית שנצליח לייצר.

כאשר אנחנו מנקים את המקומות העמוקים הטעונים - מגוון בעיות כולל בעיות דימוי גוף, בעיות משקל, בעיות בריאות, התמכרויות, בעיות אנרגיה נמוכה וכאוס רגשי / חרדה, פשוט נפתרות. כתוצאה מהסרת המחסומים, הגוף עושה איתחול מחדש (restart) והרבה מנגנונים ומערכות מגיעים למצבים יותר מאוזנים ואופטימלים. 

הטכניקה הכי יעילה לגעת במקומות העמוקים ולהגיע למקורות שיוצרים אצלנו את דפוסי החשיבה ודפוסי ההתנהגות היא הריברסינג - נשימה מעגלית. 

אם אתם או מישהו שאתם מכירים סובלים מאכילה רגשית.

אם אתם מרגישים שאתם אוכלים או לא אוכלים כדי להמנע מלהרגיש ומלרפא משקעים רגשיים.

אם אתם כבר הרבה זמן מרגישים קושי לקבל את עצמכם.

אם הנשמה שלכם קורית לכם לצמוח ולעשות שינוי, אם אתם סובלים מחרדה או עומס תמידי.

אם יש לכם הרגשה שאתם לא מצליחים להתמיד בלאכול בריא ושזה כבר ממש מפריע לכם, אתם לא לבד. 

בואו  לחתום חוזה חדש עם האוכל ועם עצמכם, הפעם באמת.

 לבנות את האהבה העצמית שלכם מבפנים החוצה. 

 טיפולי הריברסינג איתי יכולים לעזור 

.מחכה לכם, 

שילחו לי ווטאסאפ ואשמח לתאם שיחה.

באהבה ובהצלחה,

יעלה 

0546552553