חרדה חברתית ? יש אור בקצה המנהרה❤🙌

הוא נכנס לקליניקה,  בחור מרשים וחייכן. "באתי לטפל בבעיה שמציקה לי מאד, אני סובל מחרדה חברתית - מכירה?" "קראתי איפשהו שניתן לטפל בחרדה חברתית באמצעות נשימה מעגלית, ריברסינג. האם זה נכון?"

נכון מאד, אני משיבה לו. 


חרדה חברתית שכיחה הרבה יותר ממה שחושבים. החרדה, לא באה יש מאין, יש לה סיבות ושורשים עמוקים שבדכ, לא מודעים להם. משהו קרה אי פעם בעיקר בתחילת הדרך, שהביא לחששות ולחוסר בטחון אישי והחברתי. ריברסינג, היא טכניקה של נשימה מעגלית, שמאפשרת מפגש עם השורשים של ההפרעה, לא רק פלסטר אלא ניקוי עמוק ומשחרר.


מהי חרדה חברתית ואיך היא באה לידי ביטוי? חרדה חברתית, כשמה כן היא, פחד גדול מסיטואציות של מפגשים חברתיים. דווקא בימינו כאשר הכל פתוח וחשוף, ויש חופש דיבור ותנועה , התופעה מאד שכיחה וזאת אחת מהחרדות הנפוצות ביותר. חרדה חברתית, גורמת סבל רב. יסורים ומאבקים פנימיים שזר לא יבין זאת. שיפוט עצמי, זמן יקר שמושקע בהמנעות מסיטואציות, ניסיון להבין את עצמנו והאם היינו אותנטים לעצמינו, קושי להרגיש בטוח בסיטואציות חברתיות חדשות או גם בחברת אנשים מוכרים. בנוסף, קיימת הלקאה עצמית על ה'כישלון' שלא הצלחנו להיות נורמטיביים. הרבה פעמים, מלוות את החרדה החברתית, תחושות פיזיות לא נעימות בגוף (תופעות פסיכוסומטיות כמו כאבי ראש, בטן, דפיקות לב, תחושת עירפול וקיפאון ועוד). לרוב מדובר באנשים מוכשרים, חכמים עם אינטילגנציה גבוהה ושיש להם הרבה מה להציע, אבל הפחד הגדול, סוגר אותם. הם מבינים את חשיבות ה'יחד' והאינטרקציה ובאותה עת, מפחדים ממנה פחד מוות! 


פגשתי כמה אנשים כאלה והרגשתי יחד איתם את המקומות הקשים איתם הם מתמודדים. חרדה חברתית מתבטאת בסגירות, בשפת גוף מכווצת, בקושי ליצור קשר עין, במופנמות ובהתרחקות.  לעיתים חרדה חברתית גורמת לאדם להתבודד ולהמנע עוד ועוד מאינטרקציות חברתיות.  החרדה מתעצמת ככל שנמנעים ממנה יותר. כל מפגש חברתי, הוא התמודדות חדשה המצריכה כוחות נפש גדולים. מטופלת שסבלה מחרדה חברתית תארה את המצב בצורה מאד ממחישה:  "זה כמו בור שנופלים אליו עמוק יותר ויותר וככל שהבור עמוק יותר – קשה יותר להחלץ ממנו" 

אבל למזלנו, יש אור בקצה המנהרה. טיפולי ריברסינג יכולים לעשות פלאים! 


טיפולי הריברסינג עובדים בעיקר בשני מישורים: 

1.  הגעה לשורשים של התופעה ולחוויות הראשוניות שם נוצרו האמונות ודפוסי החשיבה הקשורים לחרדה החברתית. לא כולם מצליחים להזכר, ולהגיע לתמונות החוויה, אבל באמצעות הנשימה המעגלית, מגיעים לרבדים עמוקים, לחוויות מגיל מוקדם מאד, שם נמצאות כל התשובות. כך שבעקבות הריברסינג, מעצם הכנסת חמצן למקומות עמוקים, מתנקות חסימות והגנות ומתגלה בהירות נהדרת של החוויות שלנו . הבהירות הזאת מאפשרת לנו להבין ולקבל את עצמינו ממקום של אמפטיה והכלה. הבנה של הקשר בין האמונות והדפוסים שנוצרו בשלבים מוקדמים של חיינו, מאפשרת לשחרר פחדים ונותנת תחושת בטחון סדר ומשמעות.

 כאשר מישהו סובל מחרדה חברתית, היא משתלטת על כל תחום בחייו, כמו מפלצת השולטת בכל. התחושה של הפחד, חוסר הבטחון וחוסר האונים, כה גדולה, שהיא מעצימה עוד ועוד את החרדה הבסיסית. מרגישים הרבה בילבול וחוסר אונים. בלי לתת מקום, תשומת לב וטיפול הולם  - הכוח של החרדה החברתית, הולך ומתעצם! בטיפולי ריברסינג מתאפשרים גילוי והבנה של עצמינו, הנשימה המעגלית, מפרקת את המפלצת ומאפשרת קבלה ושחרור. קבלה ושיחרור מאפשרים התמודדות טובה עם כל מה שבא והחרדה החברתית הופכת להיות אתגר אפשרי ואפילו מעצים.

2. המישור השני שבו הריברסינג עובד הוא המישור של חיזוק הבטחון העצמי, הדגשת העוצמות ובניית חוסן פנימי שמאפשר התמודדויות מוצלחות בכל תחום וגם בתחום החברתי. בזמן תהליך הריברסינג, מגיעים למקומות עמוקים המאפשרים לנו לראות גם את החסמים שלנו אבל גם את העוצמות המיוחדות שלנו. המקום שבו אנחנו יכולים להתחבר לעצמנו ממקום נקי, בלי בקורת, לראות את היפה והעוצמתי שבנו הוא הזדמנות נפלאה לעשות תיקון וריפרוגרמינג מחודש של האמונות והדפוסים שלנו.כולנו פועלים מתוך האמונות והפרשנויות שאימצנו והזנו לתת מודע שלנו, כדוגמת הקלדה ושמירה בתוך ההרד דיסק של המחשב. נשימה מעגלית בטיפול הריברסינג, מאפשרת למחוק כל פעם קצת מהתוכנות המיותרות ומהמידע המזיק ולהכניס מידע רענן חדש ומעצים לתוך תת המודע שלנו. 


לסיכום, מזמינה את כל מי שסובל מחרדה חברתית ורוצה שינוי ליצור איתי קשר.

אשמח לעזור באהבה ❤

יעלה  קשת - מאסטרית בריברסינג

 0546552553